علایم سرطان پانکراس

علایم سرطان پانکراس

علائم سرطان پانکراس

سرطان لوزالمعده به نام بیماری خاموش خوانده می شود، زیرا علائم آن در مراحل اولیه بیماری مشخص نمی شود. زمانی که سرطان به اندازه ی کافی بزرگ شود، علائم آن بروز می کند. در این مرحله سرطان در خارج از پانکراس نیز رشد کرده است. بسته به محل تومور در پانکراس، علائم می توانند متفاوت باشند:
• احساس درد در بخش فوقانی شکم یا پشت
• زرد شدن پوست و چشم‌ها و تیره شدن ادرار به دلیل زردی (یرقان)
• احساس ضعف
• از دست دادن اشتها
• حالت تهوع و استفراغ
• کاهش وزن

همیشه این علائم به‌طور قطع نشان‌دهنده وجود سرطان لوزالمعده نیستند. عفونت یا وجود بیماری‌های دیگر نیز می‌تواند عامل به‌وجود آمدن این علائم باشد. تنها پزشک مي‌تواند تشخیص دهد كه علت بروز این علائم چيست

pancreatic cancer

علائم سرطان پانکراس (لوزالمعده) با توجه به محل آن:

در ابتدا سرطان پانکراس در سکوت و بدون درد رشد می کند. زمانی که سرطان به اندازه ی کافی بزرگ شود، علائم آن بروز می کند. در این مرحله سرطان در خارج از پانکراس نیز رشد کرده است. بسته به محل تومور در پانکراس، علائم می توانند متفاوت باشند:

سرطان پانکراس در بالای سر پانکراس تمایل دارد که علائمی مانند موارد فوق ایجاد کند: کاهش وزن، زردی پوست، ادرار تیره، مدفوع کم رنگ، خارش، تهوع، استفراغ، شکم درد، کمر درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن.
سرطان پانکراس در بدنه یا دم پانکراس، معمولا باعث علائمی مانند شکم یا کمر درد و کاهش وزن می شود.

pancreatic cancer2

به طور کلی علائم در سرطان هایی که در سر پانکراس رخ می دهند زودتر نمایان می شوند تا آن هایی که در بدنه و یا دم پانکراس به وجود می آیند.