علائم اصلی سرطان پستان

علائم اصلی سرطان پستان

علائم اصلی سرطان پستان، که خانم ها باید مد نظر داشته باشند و بلافاصله پس از مشاهده به پزشک مراجعه کنند:

breast cancer

🔸یک توده یا بافت سفت در هر منطقه ای از پستان که بعد از پایان دوره قاعدگی به صورت خود به خود بهبود پیدا نکند.
🔸تغییر در اندازه یا شکل پستان
🔸تغییر در پوست پستان مانند فرورفتگی یا برآمدگی
🔸درد در پستان که بعد از دوره قاعدگی بهبود پیدا نکند.
🔸 راش_پوستی
🔸تغییر در موقعیت نوک پستان
🔸 ترشحات از نوک پستان

شایع ترین علامت سرطان سینه توده بدون درد در سینه است که در ۷۵ درصد از موارد خود فرد از آن مطلع می شود . برای همین موضوع ، بهترین مسئله برای بیماریابی سرطان سینه این است که زنان خودآگاهی لازم را داشته باشند.

breast cancer2

زنانی که در سن ۲۵ تا ۳۰ سال، اگر سابقه خانوادگی این سرطان را داشتند هنگام استحمام مخصوصا در پایان دوره عادت ماهیانه حتما سینه های خود را ماهی یکبار معاینه کنند و اگر توده ای یا چیز غیر طبیعی توجه شان را جلب کرد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند .

یک مطالعه طولانی مدت نشان می‌دهد زنانی که اغلب در معرض نور مصنوعی قرار دارند، خطر بالایی را برای ابتلا به سرطان پستان تجربه می‌کنند. ارتباط میان نوردهی مصنوعی و خطر سرطان پستان در بعضی از زنان بیش از دیگران مشهود بود، به ویژه در میان زنان یائسه که سابقه سیگار کشیدن دارند.
🔸 یک مطالعه طولانی مدت توسط گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد زنانی که در طول شب بیشتر در معرض نور مصنوعی هستند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها افزایش می‌یابد. روشنایی مصنوعی شامل چراغ‌های خیابانی، علائم تجاری و دیگر روشنایی‌های شبانه در اطراف خانه‌های ما است.

✅در واقع آنها دریافتند که خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان تحت چنین شرایطی بیش از 14 درصد است. به خصوص زنانی که در مناطقی زندگی می‌کنند که دارای سطح بالایی از روشنایی فضای باز در شب است، مستعدتر هستند.